tisdag 21 december 2010

Triss

Funderar på hur man gör för att vinna storkovan. När jag tittar på tv när folk skrapar lottor och vinner 10 000 kronor i 20 år och sådana galna saker så berättar de ofta osannolika historier om hur de fick sin lott. Det verkar aldrig som om någon bara gick och köpte mjölk, hushållsost och en trisslott och sedan skrapade fram 500 000 spänn.

Man måste ha en spännande historia för att få en vinstlott, tror jag.

Typ, jag halkade utanför kiosken och kröp med bruten fotled till trappan där jag hittade 25 kronor som jag köpte en trisslott för som jag sedan tappade på vägen hem. Men min granne såg att jag tappade lotten och tog hand om den och gav den till mig. Jag skrapade och vann 25 kronor som jag tog en ny lott för sent en kväll när jag varit på fest. Den lotten glömde jag i flera månader i min byxficka och när jag hittade den på min födelsedag så hade jag vunnit storovan. Eller något liknande. Typ.

Jag vann 50 kronor på triss häromdagen. Jag hade fått lotten från min man. Han hade varit och köpt mjölk, hushållsost och trisslott åt sin fru. Jag köpte två nya lotter och jag vann 25 kronor på den ena. Snart ska jag lösa in den och få en ny lott. Fast först måste jag få till en spännande historia.

1 kommentar:

  1. Med andra ord: Det är en bra historia som utgör skillnaden mellan triss - och trist.

    SvaraRadera