torsdag 29 december 2011

Face-bok


Jag har fastnat i en av mina julklappsböcker. Den här: Drawing Lab for mixed-media artist av Carla Sonheim. Med undertiteln 52 creative exercises to make drawing fun. Och hjälp, vad roligt jag har. Det ritas för fullt. Bland annat har jag beslutat mig för att genomföra projekt 100 faces. Jag har skurit till hög med olika sorters papper i A6-storlek och ritar ansikten på olika sätt. Det är roligt att plocka fram alla pennor och kritor jag har samlat på mig och testa att rita på olika sätt. Upp och ner och bak- och fram och med höger och vänstern och med tjocka pennor och penslar och så vidare...

Nästan alla jag har gjort hittills är foton från facebook och det är också jättekul. Fnissar åt mig själv när det ser ut som mina vänner gör fula grimaser åt mig. Om de bara visste...

När alla är är klara ska jag sätta ihop det till en liten Face-bok. Himla bra att jag råkade köpa mig en egen liten spiralmaskin härom månaden. Jag visste väl att den skulle komma till hands.







3 kommentarer:

  1. Fantastisk bok! Jag hittade den i somras och blev so inspirerad! Det sågs vara härmande tider, så jag kanske gör en face-bok också! Nu har jag semester till den 9:de, så det blir nog lite kreativa projekt under dagarna :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Lycka till med din Face-bok. Ett mycket inspirerande projekt. Boken du nämner verkar också bra.

    SvaraRadera
  3. Åh åh, jag kan se mig själv där och Evelina! haha coolt Lena! :)

    SvaraRadera