tisdag 10 januari 2012

Fåret Shaun


Veronica Maggios senaste CD snurrar varm i vår stereo. Alla nynnar med.
Idag satt Einar på köksgolvet och undrade försiktigt varför hon sjunger om Fåret Shaun... Vi var tvungna och lyssna ordentligt och nu har vi insett att vi trodde att Veronica sjunger:

Du kan gråta mitt på gatan
men jag glömmer aldrig bort vad du gjort
Du får passa dig som satan
för jag glömmer aldrig bort vart du bor
men jag glömmer aldrig bort vad du gjort
nej jag glömmer aldrig bort vad du gjort
nej, nej
jag glömmer aldrig bort vad du gjort 
Men egentligen sjunger hon ju faktiskt:
Du får passa dig om Satan men jag glömmer aldrig bort fåret Shaun, nej jag glömmer aldrig bort fåret Shaun.
Nu sjunger vi den rätta texten hela familjen!



2 kommentarer:

  1. Underbart. Jag har haft fel hela tiden. Jag trodde att hon sjöng något annat. Men fåret Shaun sjunger hon ju. Förstås.

    Jag hade inte sett Pinterest innan. Eller jag hade sett länkar men aldrig klickat mig dit. Nu är jag fast.

    I morgon är det jag som säger upp mig så att jag kan Ppnteresta dygnet runt.

    TACK för tipset!

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillade det - du måste säga till mig om du skaffar dig ett login - jag vill gärna följa dina pinns :)

    SvaraRadera