måndag 6 februari 2012

Gilla

Idag gillar vi...

...Joana Vasconcelos. (Klicka på work och bläddra bland åren. Krabborna 2006 är ju himla roliga!)

....maken. Ja, Göta Petter - idag igen!

...Gittans majsknäckebröd. Andra satsen står i ugnen. Jag fick receptet av min arbetskamrat Gittan och på lappen heter de Faster Gundas goda majsbröd. Men hos mig heter de Gittans majsknäcke.

Gittans Majsknäcke  
1 dl solroskärnor, 1 dl oskalade sesamfrön, 0,5 dl linfrön, 2 dl majsmjöl, 0,5 dl olja, 2 dl kokande vatten
Blanda allt. Bred ut så tunt du kan på en plåt. Jag klappade ut den kletiga smeten med fuktiga händer. Ruta upp. 150 grader i en timme. De ska kännas torra och lite hårda.






Vi gillar inte...
...folk som inte kan skillnaden på ditt och mitt.
...förvirring.
...lunchlådelock som öppnar sig i ryggsäcken och smetar torsk och kaviarsås där man inte vill ha torsk och kaviarsås.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar