tisdag 19 juni 2012

Två sommarutmaningar


Sommarlov. Nu börjar jag. Men jag har gjort om reglerna lite. 

Utmaning 1
En kollega tittade på listan och utmanade mig på ett annat sätt. 
- Gör ingenting på en hel dag. 
- Va? Inget?
- Just det inget. Sitt stilla och tänk.
- Hjälp. Får jag inte ens baka?
- Absolut inte.
- Rita?
- Ingenting som ska bli något. Men du får ha en penna i handen för att anteckna smarta tankar.
Det blir nog den värsta utmaningen. Jag har tänkt på den varje dag sedan jag fick den. Puh.



Det har gjort att jag tänkt om lite. Jag strök punkten Jag måste välja minst en varje dag. Vilket betyder att jag har 56 dagar på mig att göra 20 punkter. Det blir bra. Jag kan göra ingenting flera dagar...

Utmaning 2
1. Måla ett stilleben i akvarell.
2. Måla ett stilleben i akryl.
3. Träna på att rita händer.
4. Måla ett kort och skicka till någon.
5. Skapa något av naturföremål.
6. Rita av ett fotografi.
7. Måla ett porträtt.
8. Gör ett stort collage.
9. Skapa något i papper.
10. Måla på ett tapetprov.
11. Gör något i lera.
12. Skapa ett pyttelitet konstverk.
13. Rita av ett vardagsföremål.
14. Gör ett självporträtt.
15. Snabba skisser av familjen.
16. Gör en galen fotoserie.
17. Gör konst med gatukritor.
18. Måla på något annorlunda.
19. Gör en teckning i oljepastell.
20. Rita av allt jag äter en dag.


 Regler:
- Jag får göra flera saker samma dag.
- Jag får göra samma punkt flera gånger.
- När sommaren är slut måste jag ha gjort alla.
Allt ska dokumenteras på bloggen.



1 kommentar:

  1. Så kult! Dette må jeg følge med på.
    Lykke til med oppgavene.

    SvaraRadera