onsdag 26 maj 2010

- Ja!

Lena informeras inför hösten.
- Alla elever från femman till nian i skolan kommer att få en ny dator till höstterminen. En mac.
Lena blir upprörd.
- Men va? Jag kan ju inte ha pc om alla mina elever har mac? Det går ju inte. Hur ska jag kunna hjälpa dem - jag kan ju inte mac! Jag gillar ju inte ens mac! Jag förstår ju inte ens mac! Och föra över filer och sånt, hur fungerar det?
Lena får ett erbjudande.
- Men om du vill kan du byta in din pc mot en mac.
Lena tänker efter.
*Hm. En tre år gammal bärbar pc. Som inte alltid startar när man vill. Som ofta hänger sig. Där batteriet tar slut efter 40 minuter. Som är tung och klumpig. Grå och ful. Men gamla tråkiga program i. Ska jag verkligen byta bort den mot en liten, fin, vit och alldeles ny mac fylld med nya fina roliga program?*
- JA!

3 kommentarer:

  1. Ja TACK, säger man. ;)

    SvaraRadera
  2. Okerå. Tack kära kommun som ger mig både ny dator, lön samt huvudvärk och stress!

    SvaraRadera
  3. Mac är mycket bättre! Bytte för 1,5 år sen och är så nöjd. Bara det att den startar supersnabbt...aah!

    SvaraRadera