måndag 29 november 2010

Adventskalender

13-åringen utbrister:
- Jag vill ha en adventskalender. Med godis! Eller med smink!
10-åringen håller med.
- Men jag vill ha en med lego. Det finns.
Mannen skrattar.
- En trumkalender. Det vill jag ha! Pearl... drömmer han.
- Äh, finns det ens 24 sorters trummor? suckar 13-åringen.
- Va?! Det är klart det finns! Det finns massor med trummor. Har du aldrig varit inne på Buller&Bång? Jo, det har du ju. De har väl mer än 24 grejer där. Eller hur? Oj vad trumgrejer det finns. Cymbaler. Och pukor och virveltrummor. Oj. Oj. Och bastrummor. Och trumpinnar. Vad trumgrejer det finns! Åhhh... man skulle ju vilja ha en trumkalender!

Hm. Hur många barn var det jag hade nu igen? Var det fyra? Eller var det faktiskt fem...?

(Jag har köpt fyra chokladkalendrar. Undrar vem som blir mest besviken - den som inte får lego eller smink eller den som inte får någon kalender alls?)

5 kommentarer:

  1. Om den som köper fyra kalendrar, istället för fem, och sedan inte "får" en kalender.... tja... den kan ju lika gärna börja spela trummor. Eller hångla lite.

    SvaraRadera
  2. Men hallå - älskling! Du spelar ju redan trummor - det är DU som inte får någon kalender!

    SvaraRadera
  3. Jag får ju inte heller någon kalender. Vi kan ha en hemlig hångelkalender tillsammans! Puss.

    SvaraRadera