tisdag 30 november 2010

På temat "Så här vill du inte vakna"

Vi vaknar varje morgon till klockradion 06.15. Eller vaknar och vaknar... Klockradion startar 06.15 och vi ligger och drar oss, gosar lite och väntar på nyheterna 06.30 - sedan går vi upp. Samma sak varje dag.

"Godmorgon här är väst-ekot, klockan är halvåtta!"
är inte vad du vill höra när du vill vakna halvsju.

Så vi flög upp ur sängen och jag rusade ner för att väcka tonåringen (hon som blir sur om man väcker henne tre minuter för sent...). Stannade till i köket och kollade på klockan. Om den korta visaren står mellan 6 och 7 så är den väl..? Letade upp en mobil  och såg 06.30...

Uppe i sovrummet igen hade maken slagit av klockradion så jag missade den ångerfulla dementin som jag antar och hoppas att radiokvinnan fick göra. Och mitt trötta, hämndlystna jag hoppas att hon tror att hon ha försovit sig minst lika många gånger som de antal människor som hon skrämde upp ur sängen idag.

4 kommentarer:

  1. men då fick du lite extra tid att blogga istället ;)

    SvaraRadera
  2. Preciiiis... fast jag hann inte läsa tidningen!

    SvaraRadera
  3. Det kom aldrig någon dementi. Jag hörde det också fast tog det lugnt.. ;-)

    SvaraRadera
  4. Va? Ingen dementi! Nu är jag ännu mer upprörd! ;)

    Men det var skönt att någon mer än vi hade hört det så vi inte hörde i syne...

    SvaraRadera