söndag 1 april 2012

Snabbare än min skugga


Den här veckan har gått snabbare än min egen skugga. Jag har lyckats genomföra åtta utvecklingssamtal med mina elever och ett medarbetarsamtal med min rektor. Jag har gjort två museibesök och haft skapande verksamhet i princip utan raster hela veckan. Jag har varit på personalfest och jag har varit hemma när maken varit på föräldrarmöte på dagis och när han har repat med bandet. (Vilken tur att mor och far kunde hämta barn och servera middag ett par dagar...)

Jag var ganska trött på lördagskvällen. 

Snart tar jag ett nytt andetag och dyker ner igen. Och kommer upp på skärtorsdagen med hopp om en avslappnad påsk och ett kreativt påsklov med inbäddad födelsedag. Fast innan dess är det dags för en till sen kväll på jobbet, maken repar en kväll, prestationssamtal, ett par utvecklingssamtal till och alla de vanliga lektionerna och middagarna som ska fixas. Och de där viktiga mötet. Och så tvätten. 
Städa gör vi en annan vecka.

Det finns en risk att jag sover hela påskhelgen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar