tisdag 15 januari 2013

Foton från 2010-2011

Det är skönt att få ändan ur vagnen av andra bloggare. Maria - jag blommar - skrev häromdagen om hur hon fixade in sina fotografier i album. Gaahhh, tänkte jag, det har ju vi pratat om i ett år att vi måste komma igång med igen.

Varje år har vi sorterat ut någonstans mellan 50-70 foton som får plats i ett litet album och så gör vi ett fint album med i princip bara foton med hög kvalitet. Några halvdant komponerade slinker med i bland för att det handlar om ett tillfälle med stort minnesvärde. Men jag tror inte vi får med några suddiga.

Eftersom vi blev tillsammans mitt i sommaren så börjar det första albumet med juli och håller på till juli året efter. Nu ligger vi efter. Senaste albumet är för 2009-2010. Häromdagen satte jag igång och välja ut bilder från 2010-2011. I april 2010 fyllde jag 40 år och fick min fina kamera. Och i januari 2011 startade fotokursen jag just blev klar med. Gissa om det fanns många foton det här året!

Nu har vi i alla fall valt ut 96 foton (av typ 8000!) som ska vara med albumet. Det är ett kärt besvär för det är ju himla mysigt att se hur barnen vuxit och minnas roliga saker vi har gjort. Här är några...

Nu längtar jag efter att de ska landa i brevlådan så jag får pyssla med fotona analogt också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar