söndag 6 januari 2013

Julslut

Du vet att julen är slut när det är fler barr under granen än i den. Vi närmar oss med stormsteg.

Idag firade vi med en sista julklappsutdelning. Nu kan vi med gott samvete packa ihop allting i jullådan igen. Känns lite skönt. In med våren, ljusa färger och tulpaner :)

Med blandade känslor börjar jag jobba igen på tisdag (jag borde börja imorgon men jag hade ju missat att det var studiedag på dagis och skolan så jag blev liksom tvungen att stanna hemma). Jag vet inte riktigt ännu hur lång tid jag behöver arbeta kvar på min gamla skolan och när jag kan börja på min nya. Det kan bli från ett par veckor till ett par månader. Ska försöka så gott jag kan att vara en engagerad lärare fram till slutet men det är svårt när man är på väg att starta om på ett nytt ställe.

Det blir ganska mycket pack och överlämning nu i januari, antar jag. Det ska bli otroligt spännande att börja på en ny skola, ny kultur, ny bildsal, nya kollegor, nytt, nytt, nytt. Förutom min man då - han är ju inte så ny - men det blir nytt att ha honom som kollega - igen!


1 kommentar:

  1. Vi tog ut granen idag, så nu är hela julen bortstädad. Både vemodigt och skönt på samma gång! Lycka till på nytt jobb!

    SvaraRadera