tisdag 1 april 2014

Dagens lista

Idag när jag var ute och joggade (ibland tror jag att jag tänker ut saker när jag joggar bara för att kunna säga att jag tänkte ut något när jag var ute och joggade för att folk ska förstå att jag faktiskt är ute och joggar!) började jag fundera på olika sorters musik och kom på att jag ville göra en lista.

Bästa springmusiken
Amy MacDonald - jag tror alla låtar funkar bra. Men första skivan från 2007 när Mr Rock and Roll drar igång kan jag inte gå. Jag måste bara springa hur trött jag än är. Och låten Run från 2012 är ju också helt perfekt.

Bästa städmusiken
Alltså när jag städer vill jag ha rejäl nostalgi som jag kan sjunga med i. Här funkar Abba och Boney M himla bra. Det blir liksom så himla bra städat när man sjunger Rivers of Babylon. Testa.

Bästa bilmusiken
I bilen blir det oftast någon radiokanal, typ mix megapol. Men annars är det helt okej med ett något lugnare tempo fast ändå med kraft. Då har vi de där smäktande hårdrocksballaderna. Nothing Else Matters med Metallica kan nog vara en av de bästa balladerna som skrivits. Scorpions Still loving you och Judas Priest Before the Dawn är också ett par jag gastar med i om jag får tillfälle. Perfekt för gastande i bil.

Bästa skaparmusiken
När jag sitter hemma och målar eller pysslar vill jag ha det lite lugnare. Det blir svenska singersongwriters. Favoriterna är Lisa Ekdahl, Veronica Maggio och Miss Li. Går fint på repeat för min del.

Bästa huvudvärksmusiken
Min man är bäst på att sätta på musik för rätt tillfälle, till och med när jag är trött och har huvudvärk. Då blir det ofta Buddha Bar. Mysigt chill-out musik.

Vad lyssnar du på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar