fredag 4 april 2014

Utmaningar

Det känns ju väldigt 2014 att vara med i utmaningar. Jag går med i så mycket att jag knappt kommer ihåg vad jag bestämt mig för att lyckas med. Så jag måste liksom göra en lista för mig själv.

Läsutmaningen 2.0
Jag är med i en utmaning på facebook som fanns även förra året (fast då hette den 1.0 eller kaosutmaningen). Den går ut på att man ska läsa böcker efter 40 mer eller mindre galna premisser (ex Läs en bok med grön utsida, läs en bok med en frukt i titeln eller läs en bok med fler än en huvudperson). Det går bra. Jag har läst 17/40 hittills. Det blir nog inga problem att klara.

Goodreads Reading Challenge
Goodreads är ett trevligt litet ställe där man för in vad man läser och ser vad ens vänner läser. Jag har utmanat mig själv att läsa 40 böcker i år. Nästan för lätt. Jag har redan läst 21.

Fotoutmaningen april 2014
På instagram flödar det av utmaningar. Jag ska fotografera ett foto med ett speciellt motiv varje dag i april. Hittills är jag på banan.

Runkeeper
Här kan man fylla i både det ena och det andra. Jag har ett cykelmål - att cykla 50 mil innan skolavslutningen. Det innebär att jag blir tvungen att cykla mer än jag åker bil till jobbet. Men det går bra. Jag har klarat 31 % hittills.

Jag har även ett viktmål från 23 mars till 31 juli ska jag gå ner 10 kg. Nu har det snart gått tre veckor och jag har gått ner mer än 3 kg. Så jag är nöjd.

Det känns som det finns fler utmaningar, men jag kommer inte på mer just nu.

Jag har kanske utmanat mig själv att börja blogga igen... Får se om jag klarar det :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar