tisdag 21 juni 2011

U.A.

Jag har besiktigat bilen. Vi hade tid 13.40 och jag hade både en snartfyraåring och en femåring med mig. Och jag hade inte löst logistiken med lunch. Men vi var i god tid. Vi väntade i tjugo minuter i kö. Barnen gjorde akrobatik i bilen tills jag kom på att jag hade en godisask i handväskan. Klockan 13.47 fick vi köra in och vi var jättehungriga. Alla tre. Jag var säker på att det aldrig skulle gå vägen. Besiktningsmannen tittade barskt på oss, nickade mot några stolar och sa:
- Där kan ni sitta.
Barnen sprang dit och satte sig och satt stilla med spikraka ryggar och vidöppna ögon i femton minuter. Sedan var det klart. Jag hade ansett det som lyckat även om vi hade fått körförbud.

1 kommentar:

  1. Fantastiskt!

    Jag vågade mig på ett besök på Röda korset häromdagen! Alltid spännande att åka ut i samhället när man har alla tre med sig. Men det fick godkänt, kanske till och med vg! Det finns ju så mycket grejer där...

    SvaraRadera