lördag 7 januari 2012

Färdig!

Jag var allt lite trött på projektet på slutet. Inte på att rita ansikten så mycket utan mer på att variera mig utan att kunna variera formatet. Jag blev liksom sugen att att göra större än vykortsstorlek efter ett tag. Men det gick ju inte. Hundra skulle det ju bli. Och det blev det. Eller snarare 102. Jag räknade fel och skrev samma siffror på några. Dessutom så vill Selma ha med ett ansikte som hon har ritat så jag tror att det faktiskt är 103 ansikten i boken - plus de på fram- och baksidan.

Det är med varierande känsla jag tittar på bilderna. En del är jag jättenöjd med, andra skulle jag nog vilja slänga... Och så en massa mittemellan. Men jag har faktiskt bara slängt ett. Jag har tagit med alla andra, där folk ser ut som grisar och aliens eller tjocka och trötta eller allmänt galna eller bara fula.

Jag försöker tänka att det är en process som jag lära mig massor på och därför ska jag ha med även det som inte är bra. Men det är svårt. Men jag måste eftersom det är det jag försöker intala mina elever... Det finns inget fult eller dåligt - det är en process och du lär dig massor.
Fast det är väl inte riktigt sant.

Men jag har lärt mig massor. Minst 100 grejer.
Och jag har haft kul.

3 kommentarer:

  1. Wow! Och jag tror minsann att jag kan se Dig där på andra raden. :-)

    Respekt! Det är fantastiskt att genomföra ett projekt även om det känns så himla trist då och då!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar idé! Och vilka fantastiska porträtt. Kul!

    Tack för fina kommentaren i min blogg. Jag blev lite extra glad eftersom jag följt dig till och från under massor med år. Förr om åren hade jag en boksida som hette Bokmärkt men nu för tiden blir det mindre bokrecensioner och mer pyssel. :-)

    SvaraRadera
  3. Ditt face-ritande har verkligen inspirerat mig. Fortsätter rita, försöker rita ett ansikte varje dag. Kanske inte lika stor variation i teknik som du visa prov på men det är kul.

    SvaraRadera