torsdag 19 januari 2012

Reflektioner från London



Jag tänker en del.
Det här har jag tänkt:

I London har de höga, röda bussar. I Göteborg har vi långa, blå.

I tunnelbanan är det jättemycket folk. När de går i tunnlarna under jorden låter det som kryllande, klapprande insekter.

Fryspåsarna på Sainsbury's är mycket sötare än på Ica. Och de har pingviner på.

Det finns träd med bollar på. Jag vet inte vad de heter. Det stör mig. Och det verkar ligga lönnlöv under bollträden. Boll-lönn?

"Full english breakfast" är helt okej. Fast de vita bönorna äter jag nog mest för att de är kuriosa.


Man kan åka cykel-rickshaw i London. Varför heter det rickshaw? Jag tänker bara på Nik Kershaw. Undrar om han har åkt rickshaw?

London är stort. Och det går en flod igenom. Med några broar över. Ungefär som Göteborg faktiskt.

Fast vi har inga kulörta lyktor som hänger över gatorna i Göteborg. Det är synd, för det är himla mysigt med kulörta lyktor.

Starbuck's tror att de har den perfekta gröten. Men det har de inte. Bara så ni vet.







1 kommentar: