lördag 2 februari 2013

Händelsekedja

Mina elever i skolan gör fåglar i collage. Då blir det ganska mycket bläddrande i tidningar och häromdagen hittade jag ett intressant knäckebrödsrecept.


Men för att baka knäckebrödet var jag tvungen att gå till grannen och låna en kruskavel och då märkte jag att det var härligt vårligt i luften.


Så när Einar ville gå ut och cykla kände jag att jag också ville komma ut mer i det fina vädret. Och då passade jag på att ta med kameran.


Och tog kort på fin bäckar av slingrande is som Einar sekunden efter stampade sönder.


Vårsolen värmde faktiskt lite redan och det stack fram lite grönt nu när snön har smält.. Så himla skönt att känna.

Tur att vi jobbar med collage i skolan.

1 kommentar:

  1. Åh vilken fin fågel!
    Jag som älskar både fåglar och kollage.

    SvaraRadera