söndag 23 mars 2014

Borra i betong

Jag vet att jag har skrivit om det förr. Men det här med att borra i betong är nog det värsta jag vet.
1. Det smutsar ner.
2. Det är tungt.
3. Och det låter som sjutton.
4. Det blir fel.
5. Typ alltid.
6. Och jag fattar ändå inte vilken sorts plugg man ska.
7. Och jag bryr mig inte heller.

Så jag tycker allt att det där kan maken göra. Han är ju ändå man. Problemet är att han håller med om alla punkterna på listan. Och kontrar alltid med samma sak.

- Varför jag? Vi är ju jämställda! Du kan lika bra som jag - eller lika dåligt som jag!
Gahh. Och så lägger han till:
- Och så är det är viktigt att barnen får se jämställda förebilder!
Knock out.

Så jag börjar mäta. Och fundera mer på det där med skruv och plugg och borr. Grrr.

Och så ska jag börja borra.
- Mamma, kan vi gå ut och leka?

Och då står jag ju och borrar helt i onödan. Så då hjälps vi åt. Och det går bra. Puh.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar