onsdag 19 oktober 2011

Bada fort

För några år sedan insåg jag att jag åt melon, inte för att jag själv gillade det utan, för att alla andra sa att det var så fräscht, svalkande och gott. Fast jag själv inte tyckte det var så gott. Inte alls faktiskt. Så jag bestämde mig för att sluta äta melon.

Idag lärde jag en anna sak om mig själv. Jag tror att det är mysigt, skönt och avslappnande att ligga och badet och läsa en bok. Fast jag inte gillar det. Alla säger till mig Ta nu något att läsa och lägg dig i ett avslappnande bad. Men jag tycker ju att det är obekvämt att ligga i badkaret, att det är jobbigt att hålla i papper om man är blöt om fingrarna. Dessutom så kommer jag alltid på något annat jag vill ha som jag inte orkar gå upp och hämta...

Idag har jag badat fort. Tagit på myskläder och sitter i sängen och läser. Mys.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar