måndag 17 oktober 2011

redo

Jag kommer hem trött. Och känner mig tröttsam. Min man stoppar en bok i handen och säger till mig:
- Sätt dig och läs medan jag lagar mat. Självklart gör jag som han säger.

Det jag har i handen är Kay Pollak "Att växa genom möten". Jag läser: I varje möte med en annan människa har jag något att lära mig. Och jag tänker på några människor jag stöter på som ibland gör mig frustrerad. Och jag inser att jag lär mig saker. Jag läser: Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser. Och jag tänker att det kanske inte är så illa ändå. Nu rycker jag upp mig och ser på det annorlunda. Puh.

Sedan är jag redo att äta middag, fixa läxor, pussa barn godnatt och skriva inköpslistor. Nu orkar jag veckan. Dessutom så har jag färgat håret igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar