lördag 8 december 2012

Handbok

Och det hände vid den här tiden. För ett år sedan ungefär för att vara exakt. Jag fick för mig att börja rita hundra ansikten och sätta ihop till en face-bok. Det som blev kul med hela den grejen är att jag har fortsatt att rita ansikten och känner mig så mycket bättre på det idag än för ett är sedan och det är ju himla kul.

Nu sitter jag här med en ny idé. Det jag verkligen vill blir bättre på och som jag stör mig på att jag inte tycker att jag kan - det är att rita händer. Så nu kör jag projekt HANDBOK. Kanske blir det inte hundra. Kanske blir det det. Tanken är samma - många olika tekniker, gör det för det är kul och för att bli bättre.

Här är några av de första bilderna.

Tittade på någon gammaldags tryckbild.

Tror det är utsidan på en Metallica-CD jag ritat av

Min egen han. Autentisk storlek (på A5 pappret alltså, inte här).

Ligger nära till hands ;)

En vänsterhand som tecknar. Sällan skådat i vår familj (man får låtsas lite).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar