torsdag 16 december 2010

Pepparkaksbyggesdilemma

- Har du tänkt att barnen ska vara med att dekorera, eller?
Mitt i varbölden träffar den kommentaren. Det är ju det som är det stora dilemmat med pepparkaksbyggen. Alltså. Jag vill ju att det ska bli så det fint. OCH jag vill att barnen ska vara med.
Ja, jag vet - det blir fint när de är med också - men inte fint på MITT sätt.


- Jo, jag tänkte. Ähum. Om jag gör kristyren på loket, så kan ju de få göra på vagnarna?
Min man skrattar.
- Det blir säkert jättebra. Kan man ha någonting i kolvagnen istället för kol?
- Kola såklart, svarar jag.

Sonen som absolut skulle till skolan idag, har kräkts tre gånger. Innan halvnio. Så när jag kommit upp för backen till jobbet och kommit förbi lastbilarna som stod där och slirade i ishalkan fick jag vända hemåt igen. Nu sover han. Kanske dags att sätta igång med kristyren.

Maken är på väg till Stockholm.
Snälla SJ, jag vill väldigt gärna ha hem honom i morgon på utsatt tid. Eller åtminstone före jul.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar