lördag 21 maj 2011

Lördag!

Lördag morgon klockan 06.06.
- Mamma! Jag är vaken!

Lördag morgon klockan 06.24.
- Mamma. Eller pappa. Einar är också vaken. Vi ska leka.

Lördag morgon klockan 06.55.
- Pappa. Eller mamma. En legobit är borta. En grå.

Lördag morgon klockan 07.23.
- Pappa. Eller mamma. Det finns inga coola kalsonger i min låda.

Lördag morgon klockan 07.31. Mamman och pappan suckar och går upp. Pappan åker och handlar frukost  och kommer tillbaka.
- Jag är tröttare nu än jag var igår kväll. Kan vi inte låta bli att tala om för barnen att det är lördag!? Det känns som om de vaknar tidigare när de vet att det är lördag. Jag tycker att vi ska sluta tala om att det är lördag. Åtminstone dagen innan.
- Men... alltså. Einar kan ju veckodagarna. Och de pratar ju om det på dagis.
Maken gäspar och fortsätter allvarligt.
- Vi kanske kan prata med fröknarna på dagis att inte nämna lördagar...
- Men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar