fredag 4 november 2011

Veckans stylist

Jag var på loppis med en vän häromdagen. Det är kul att utnyttja sina vänner till att styla en själv och ens hem. Själv tycker jag mest att jag går och drar i och tittar på sånt jag redan har. Då kan det vara bra att någon annan tar fram saker till en.
- Den här duken skulle passa hemma hos er. Och med en fin ljusstake till. Lite höstigt sådär. (Oj, tänker jag. De färgerna köper ju aldrig jag!)

- Prova den här blusen nu!
- Men passar den verkligen på mig? (Jag brukar aldrig ha blusar som är knäppta i fram. Och småmönstrad? Hjälp!)

Så jag går hem från loppisen med ett par dukar, en ljusstake och några blusar. Mycket nöjd. Ännu nöjdare blir jag när jag dagen efter, iförd den nya blusen, får visa legitimation på systemet. Fyrtioett år gammal!
Styled by Helena A. Det känns bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar