torsdag 17 januari 2013

Två spännande kort

När jag letade igenom fotona från 2009 häromdagen hittade jag ett spännande foto från Botaniska trädgården. Jag var där en fin höstdag med Einar, Selma, Artur och Arturs kompis. När de var ute och hoppade på stenarna i den lilla dammen längst upp kom jag ihåg att jag hade fotograferat ett annat gäng där ett antal år tidigare, så jag passade på att ta ett foto denna gång också.


Och igår letade jag upp det första fotot som är taget 2004. Hilda, hennes två kompisar och Artur. Inte samma vinkel men samma stenar.


Det är kul för det är väldigt tidstypiska foton. Gänget från 2004 var verkligen dem jag åkte mest på utflykt med på den tiden. Nuförtiden får man knappast med sig de där tre snart 16-åriga tjejerna på utflykter för att titta på blommor och hoppa på stenar... Tur att det finns andra som gärna följer med nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar