lördag 12 maj 2012

Central park-tema på den här dagen...

På trettio minuter promenerade vi imorse genom Central Park till Metropolitan Museum of Arts. Mets är jättestort men vi hade med oss vår sexochetthalv-årsguide och han var helt inriktad på rustningar och vapen. Men vi hann se några mumier, en massa skulpturer, några van Gogh och en del annat också. Dessutom stannade jag och Hilda kvar och såg en utställning om Prada och Schiaparelli medan övriga gänget drog till en lekplats.

När vi promenerade tillbaka stannade vi mitt i parken och tittade på baseballsträning med en engagerad coach. Mycket underhållande.

Väl hemma fixades picknick och sedan drog vi ut till Central Park igen för en gemensam picknick med E:s förskoleklass med familjer. Trevligt. När mörkret föll promenerade vi ut ur parken och tog tunnelbanan hem.


Ps. Jag är lite irriterad på att jag inte kan bestämma ordningen på foton när jag bloggar från telefonen. De kommer liksom som de vill. Men här är de i alla fall.



Barnen somnade innan boken var färdigläst...

2 kommentarer: