fredag 18 maj 2012

Irrationalitet


Typiska symptom för jetlag inkluderar (från wikipedia):
  • Trötthet
  • Förvirring och yrsel
  • Illamående och orolig mage
  • Huvudvärk
  • Sömnlöshet
  • Irritabilitet
  • Irrationalitet

Jag känner mig ganska typiskt och det var väl därför jag helt irrationellt åkte till stan för att handla upp mina födelsedagspengar. Gissa om jag var gråtfärdig redan i första provhytten... (Jag har inte tänkt till vilka kläder man vill ha när man ska prova 33 gånger utan hade massor med lager på lager-kläder och dessutom knytskor och som grädde på moset var håret stripigt och jag hade mörka ringar under ögonen. Hu.)

Men jag bet ihop. Och på en och en halv timme hade jag handlat två par jeans (och provat minst hundra), en blus, en klänning och två par tights. Nästan så att jag är värd en medalj. Men det enda jag önskar är att jag får vakna i morgon pigg, glad, sprudlande och rationell.

1 kommentar:

  1. Kanske inte bästa dagen för storshopping.. men det gick ju bra ändå :) Ni verkar ha haft en underbar resa.

    (Jag skulle svara på din kommentar om vår lekstuga inne på min blogg men lyckades radera din kommentar istället - och jag har ingen jetlag att skylla på, bara vanlig klumpighet.)

    SvaraRadera