onsdag 23 maj 2012

Samling 3

Något som jag definitivt hamstrar är foton. (Och nej, det blir ingen definition av verbet hamstrar.)

Jag har två ordentligt stora hårddiskar och jag försöker faktiskt sålla. Men det är svårt. Tänk om man vill ha just det foton någon gång i framtiden. Även om personen ser lite galen ut eller om det är lite oskärpa. Tänk om just det fotot är perfekt vid något tillfälle.

Tjugofemtusen foton har jag i min dator. 25 419 för att vara exakt. Från de senaste två åren. De andra ligger på hårddiskarna. Och så de analoga - stora tunga kartonger på vinden.


I bland sparar jag på speciella motiv. Som till exempel familjen framför slott. Det råkade bli ett par och sedan ville vi fortsätta. Nu har vi ett gäng. Men vi glömde fixa familjen framför pampig byggnad i NY...


Ett annat motiv jag körde som ett projekt ett tag var cirklar. 
Det blev en kul planch till slut.


3 kommentarer:

  1. Men vad jag gillade den där planschen! Som ett lapptäcke. Jättekul att kika på vad allt är.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också det är kul - även om jag tagit alla fotona själv. Det är spännande när alla ringar är samma storlek trots att de i verkligheten är mellan 1,5 cm och 1,5 m.

    SvaraRadera
  3. Wow. Planchen är fantastisk!
    *måste härma*

    SvaraRadera