lördag 26 maj 2012

Samling fem

Nu börjar det bli svårt. Ni märker att jag ligger lite efter.
Jag börjar inse att jag måste ta mig upp på vinden i eftermiddag för att klara den här utmaningen.

Skivor finns ju i hundratal i det här hushållet. De allra flesta är inte mina. Men en liten del av skivsamlingen är min. Den tenderar att innehålla mest kvinnliga singer-songwriter; Lisa Ekdahl, Veronica Maggio, Miss Li,  Maia Hirasawa, Laleh, Lisa Miskovsky. Och så några män - The Beatles och Jack Johnson.


Jag måste ändå säga att jag faktiskt inte är så snäv i mitt lyssnande som jag är i mina skivinköp. Jag lyssnar absolut även på ELO, Scorpions, REM, Madonna och Mozart också. Och melodifestivalen.



1 kommentar:

  1. Vi verkar ha ganska lika musiksmak... fast den där Jack har jag aldrig hört talas om, tror jag i alla fall...

    SvaraRadera