tisdag 8 maj 2012

New York with guide

Mycket är samma. Och mycket är annorlunda. Till exempel visar man upp gnagare på ett helt annat naturligare sätt på Naturhistoriska i Göteborg än i New York.

Men räknesagorna som förskoleklassbarnen gör är i stort samma. Vi fick se E:s berättelse om hajar. Bland annat två tigerhajar.

Efter besöket i E:s skola delade vi oss och Henke och Artur åkte med kära K och handlade medan jag och Hilda tog bussen med barnen och E hem.
- E hittar, sa kära K och lämnade oss. Med en sexochhalvt-åring som guide. Mitt i New York. E galopperade iväg och vi efter. Några gator och runt hörnet till en busshållplats.
- Buss 7 eller 11 går bra, sa E.
Så vi gick på 7:an när den kom.
- Nu gäller det att jag kollar ut så jag vet var vi ska gå av, sa E.
- Bra idé, tänkte jag.
- Den här lekplatsen känner jag igen! utropade E och strax därefter gick vi av. Och vi var hemma. Puh.

Notera att barnen tittar ut genom fönstret även när vi åker tunnelbana och att vi har ätit supergod och lång pizza till lunch. T-rex hälsar.

Over and out.

1 kommentar:

  1. Supermysigt att du delar med dig av bilder och tankar i New york. Pizzan ser urläcker ut och t-banan som i London ungefär :) Kram

    SvaraRadera